х Нийтийн тээвэр: 400 автобус …

"Иргэд төсвөө хянана" сүлжээний мониторинг, бусад мэдээлэл

  • Ангилал

Нэгэн шүүмжлэлтэй байр суурь

Posted by ИТХ on 2010/08/31

“Монгол жолооч” төрийн бус байгууллагын тэргvvн М.Сайханбаяр эдгээр 400 автобусыг техникийн бол үнэ өртгийн талаас шүүмжлэлтэй хандаж бичсэн байна. Үүнээс ишлэл авья:

… Автобусанд зун, намрын дулаанд ч халаалт шаардлагатай, хэрэг болдог. Гэтэл өнөөх 400 автобусанд өвлийн халаалт ч байхгүй гэсэн. Тэгээд болоогүй ээ, хаалганууд нь хүн гэмтээж, нам цохихоор огцом, хүчтэй савж онгойж, хаагддаг, телевиз, чанга яригч байхгүй, нэмэлт толь байхгүй юм билээ. Бас гишгүүр өндөр, бүүр наанадаж дотор талын дээд болон цонх дагасан бариулууд байхгүй аж. Нонууд нь ингээд ч дуусахгүй, нийтийн тээврийн автобусны зогсоох дөрөө буюу дугуйны зогсоох-тэлэгч (тоормозны тэлэгч) нь УБ хот даяаар ёолж, гиншиж, ульж, хяхарч цуурайтдаг аж. Зөвхөн энэ үзүүлэлт нийтийн тээврийн автобусны хувьд хамгийн муу үзүүлэлт юм. Энэ нь зогсоох бүтэц (тормозная система) нь маш олон үзүүлэлтээр гэмтэлтэйн илрэл юм.

Автобусанд хамгийн чухал нь дээвэр, хана, шал¬ны дулаалга болон дуу тус¬гаарлагч байдаг, гэтэл өнөөх 400-д эд нар огт байхгүй. Тэгээд агааржуулагч, агаар солилцооны жижиг цонх байхгүй. Автобусны дотор талын босоо болон таазаар явсан бариулны тал нь байхгүй, хүн барьж явахад, өндөрт байрласан тул, гар чилж, бүр ядардаг юм билээ. Монголын сайд, дарга төрлийн бүх хүмүүс ядаж нэг удаа энэ автобусанд сууж ажилдаа ирж, гэртээ харьж үзэх хэрэгтэй.

… Татварын мөнгөөр авч байгаа 400 ширхэг автобусыг техникийн ухааны доктор, профессор, эрдэмтэд байг гэхэд ядаж ажиллаж байгаа авто машины, засвар худалдаа байнга хийдэг мэргэжлийн байгууллагын болон төрийн биш байгууллагын хөнд¬лөн¬гийн төлөөлөгчид үзэж, сонжиж, шалгаж, шаард¬лага¬тай тоноглолуудыг бүрэн тавиулж худалдаж авах ёстой байсан. Автобусанд суудаггүй, мотор болон дотор бариул нь хаана байдгийг ерөөсөө мэдэхгүй хүмүүсээр авахуулсан нь гэмт хэрэг ч юм шиг.

… Яг энэ төрлийн, ийм том автобусыг европоос ч бай, японоос ч бай, солонгосоос ч бай, хятадаас ч бай нэг ширхэгийг нь 30-35 сая төгрөгийн хооронд авах боломжтой. Хиймлээр өсгөөд, тансаг зэрэглэлд орох нэмэлт тоноглол нэмж тавиуллаа гэхэд л нэг ширхэгийг нь 37 сая төгрөгт авлаа гэж тооцъё. 400 ширхэг * 37 сая төгрөг =14 тэрбум 800 сая төгрөг болно. Гэтэл тэдний худалдаж авсан үнэ нь 400 ширхэг * 65 сая төгрөг = 26 тэрбум төгрөг. Зөрүү нь 11 тэрбум 200 сая төгрөг. Тэгээд энэ авсан байгаа 400 том автобус дэлхийн наад захын шаардлагаар жилийн дөрвөн улирал буюу 12 сарын турш, сарын 31 хоногт, өдрийн 24 цагийн ачааллыг хамгийн багадаа 1.5 жил, цаанадаж гурван жилийн хугацааны баталгаатай буюу эвдрэлгүй дааж явах ёстой

… Сар бүр, долоо хоног бүр, өдөр бүр, цаг бүр энэ 400 том автобус хурдан эвдэрч байгаагаараа, авах сэлбэгийн үнээрээ, сэлбэгүүд авчрах тээврийн үнээрээ, сэлбэг бүрээс авах гаалийн татвараараа, сэлбэг бүрийг авах, сольж тавих ажлын үнээрээ 2-3 жилийн дараа нэг бүрийн үнэ 100 сая төгрөг хол давах болно…

… Монгол Улсын нийт Монголчуудын татварын мөн¬гө болох 26 тэрбум төгрөг буюу 19.5 сая америк долларыг харийн улсын дампуурч бай¬сан үйлдвэрт хандив бол¬гохоос өмнө нээлттэй сонголт, шалгаруулалт заавал хийх ёстой байсан биз ээ.

…. УБ хотын төлөвлөлт, байшин, барилгын судалгаа хаана байна. УБ хотын түгжрэлийн судалгаа хаана байна. УБ хотын замын нөхцөл байдлын судалгаа хаана байна. УБ хотын нийтийн тээврээр явдаг хүмүүсийн ядаж сарын биш дөрвөн улирлын ачааллын судалгаа хаана байна. Мэдээж хаана ч нэг тоо, үсэг байхгүй.

Гэхдээ үүнийг нотлох буюу няцаах боломж одоогоор алга байна.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: